Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07 12:27 - 15 ползи от куркума и куркумин
Автор: bolenzdrav Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 80 Коментари: 0 Гласове:
0



  
Куркумата е основна подправка в кърито. Тя обаче е също така ценна билка, която служи за помощно средство при редица болести. Има много проучвания, които доказват, че лечебният ефект се дължи основно на съединението в нея – куркумин.

Ето най-честите приложения на куркумата, описани от Станимир Михов, който има блог за хранене и фитнес.

  1. Куркумата помага да свалим килограми

Използването на куркума за отслабване може да помогне да се предотврати натрупването на килограми и да се контролират нивата на кръвната захар. За да е наистина ефективна, тя обаче трябва да се използва като част от пълна програма за отслабване, която включва здравословно хранене и упражнения.

Според проучванията куркумата и нейната биоактивна съставка, куркуминът, помагат да се предотврати образуването на зрели мастни клетки. В резултат се намалява честотата на заболявания, свързани със затлъстяване и наднормено тегло. Вече има и хранителни добавки с куркума. Хората ги търсят като помощ при диета за отслабване. Те съдържат над 10 пъти по-голяма концентрация на веществото куркумин в сравнение с натуралната подправка.

Подобно на много заболявания, затлъстяването се характеризира с усилени възпалителни процеси в организма. Куркумин доказано модулира голямо разнообразие от клетъчни функции. Така редуцира вредните възпалителни процеси.

  1. Куркумата съдържа биоактивни съединения с мощни свойства за лечение

Използва се в Индия от хиляди години и като лечебна билка, заради съединения, които се наричат куркуминоиди. Има мощни противовъзпалителни свойства и е много силен антиоксидант. Съдържанието на куркумин в куркумата не е толкова високо – около 2-7% от теглото. А при проучванията, които сочат лечебен ефект, се използва екстракт на полезното вещество – средно около 1 грам дневно.

Трудно е да се достигнат тези нива само с помощта на куркума като подправка към храната. Освен това подправката се абсорбира слабо в кръвта. Ако подправяте храната си с черен пипер, това ще помогне и за абсорбацията на куркумина. Става благодарение на вещество в пипера – пиперин.

Куркуминът е мастноразтворим. Добре е да се приема с храна, богата на мазнини, за още по-добро усвояване от организма.

По подробно тук




Гласувай:
1
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bolenzdrav
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 83751
Постинги: 192
Коментари: 9
Гласове: 52
Архив
Календар
«  Юли, 2017  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31